|
(se lipeşte de corp. ca liniştea)
ascult
îmi pun mâinile în poală şi
ascult
asta e
tot
ce pot face/
asta e
tot
ce am învăţat
(pot s-o fac şi
când durerea curge pe toată suprafaţa pielii mele şi picură
când tot ce am vrut vreodată e pe fade aut
nu vine de la mine
e în mine dar
nu vine de la mine
nu se schimbă nimic
doar o fiinţă îngenunchează pe covor
alături de
altă fiinţă/ acum una s-a ghemuit şi
plânge/ acum cealaltă o ia
de mană şi
nu se schimbă nimic
ca atunci când trebuie să
iei o decizie şi
paralizezi şi
asta e cea mai bună decizie)
piane si
discuri zgâriate şi
clinchete
aceeaşi notă
repetată
ca tremurul unui copil iarna
la un colţ de stradă
ce se poate face cu
mine
ce se poate face cu
de unde calm
calmul vine
mereu
din altă parte
nota pe care o
cântă acum e
mai lungă decât poate să
ţină respiraţia mea
/ de unde să iau linişte
de unde să iau /
trebuie să tac şi
să fiu bun
dacă fac asta nu mint
dacă fac asta nu
pot jigni pe nimeni
tăcerea are aceeaşi formă ca
şi dragostea
îmi apasă umerii
clipoceşte înăuntru
aerul rece mi se
lipeşte de braţe
când se roteşte
ventilatorul nu
mai are aripi şi
e un disc continuu
dintr-o singură bucată
am scos la balcon florile din cameră
uneori picăturile de apă de la
aerul condiţionat al vecinilor de sus
se lovesc de marginea balconului meu
acoperită cu tablă
vreau să-mi fie frig
vreau să fiu treaz
până la capăt
acum e
zgomotul ventilatorului şi
se întind spre mine din boxe
note lungi şi calme ca
nişte mângâieri
sunete de pian şi clinchete suprapuse.
noaptea maşinile trec mai rar şi
huruitul lor se aude mai tare.
spaţii goale – cum să umpli
spaţiile goale –
să fac spaţii goale
multe
înăuntru
vreau să învăţ lucruri noi.
ochii ţintă în ecran – până se fac roşii – până trebuie să-i acopăr cu palmele.
[tricoul meu negru se lipeşte
de corp. ca liniştea
tricoul meu negru de pe care culeg
scame când ceilalţi dorm
tricoul meu negru se electrizează
mă electrizez]
(altfel mă blochez)
trebuie să
fie cineva
să-mi spună ce
trebuie şi ce nu
altfel mă blochez
altfel fac
numai lucrurile pe
care le
citesc/altfel
tăcerea e ca
atunci când te doare
ca atunci când
intră cineva în tine
fără să te pregătească
sau
ca atunci
când cineva îşi
întinde mâna spre faţa ta şi împinge
degetele pătrund în ochi
în nas
în gură şi
asta e tot o formă a lui
de a
intra in tine
„cei ca noi sunt
singuri şi e numai
moartea în faţă care
mângâie
te scoate
şi când e ea în
faţă totul
e bine
când moartea e în
faţa ta
totul e
bine
moartea e prietenul care mă
învaţă lucruri
fiecare pas calculat
fiecare pas bun
fiecare moment astfel
încât
dacă se repetă
voi spune că e bun”
aşa îmi spui tu
dar când mă gândesc la moarte e
numai un
gol/mi se deschide în faţă şi
trebuie să-l
umplu cu ceva
să-mi fii alături
să fii aproape
***
te întinzi pe
masă/mă
aplec/îmi
lipesc plexul de margine
(singura poziţie în
care pot respira ok noaptea
singura în care
respiraţia nu
şuieră ca
o macara defectă
e când îmi las capul pe genunchi)
n-ai vrut să
mă laşi să te
îmbrăţişez şi
ţi-ai întins buzele spre mine
eu mi-am
lipit obrazul de
bărbia ta şi
te-am atins pe ceafă
unii se culcă peste copii şi
îi apasă cu greutatea lor
până încetează să se
mai zbată şi
corpul lor se
face flasc
unii se culcă peste spatele meu
se ating cu
pieptul de umerii mei
„autonomie, diferenţă, un specific al dorinţei şi al plăcerii, o relaţie diferită cu corpul feminin, un fel de a vorbi, de a scrie – dar niciodată seducţie”
de ce niciodată seducţie
asta e ceea ce fac atunci când
tu spui că ceea ce fac e
să seduc pe cineva
doar că pe lângă un fel de
a vorbi, de a
scrie mai e şi
un fel de a asculta
(aşa cum îmi
ascult respiraţia când e
noapte şi
îmi las capul pe genunchi)
(ceva numai pentru mine)
vreau să faci ceva numai pentru mine –
să dansezi cu mişcările tale dezarticulate sau
să şopteşti –
când se întâlnesc cu oamenii de care le place, unii pun întrebări multe sau vorbesc despre ei – eu nu voi spune nimic – îmi voi suge limba – îmi voi trece ace prin piele – un fir care trece prin pielea mea şi
găurile se infectează –
voi sta nemişcat, cu mâinile pe genunchi, palmele deschise, ca un căuş –
îi aduni în inima ta, înainte de somn – eu, când fac asta, stau în genunchi – fiecare, în inima ta, cum i-ai pune palmele pe creştet – i-ai lipi fruntea de umărul tău – ţi-ai ţine respiraţia – eu, când fac asta, stau în genunchi –
alegi darurile – o brăţară merge pentru cineva, un parfum pentru altul, pentru tine nu alegi nimic, pentru tine alege altcineva, pentru tine răspunde altcineva – felul ăsta de a asculta a fost inventat special pentru mine – felul ăsta de a fi aproape, special pentru mine –
un fel de a vorbi – cu pauze lungi, tăcerea mai importantă decât orice – uneori cu ochii închişi – o căldură care se extinde. spuneai că, uneori, când vorbeşti cu cineva, faţă în faţă, fără să vă atingeţi, cuvintele ies de la tine din inimă şi intră în inima celuilalt – alteori se adună între voi, ca un perete –
imaginez un fel de a vorbi – când sunt mai mult de 3, spuneai, îşi face loc între voi un alt limbaj, limbajul pe care îl foloseşti pentru public – un fel de a vorbi în care, doi sau trei, stăm împreună, aşezaţi undeva, dăm din cap, în acelaşi ritm, căldura dintre noi are un contur pe care pot să-mi trec vârfurile degetelor, pe care putem să ne trecem vârfurile degetelor –
|