|
o viaţă secretă pe măsura ta:
intră şi tu în acel „dincolo” al lor ca într-o viaţă secretă pe măsura ta. lasă-te filmat pe dinăuntru de ochiul de inox al dimineţii. (ai fost visat: pielea ta se întindea ca o tăcere corozivă. închis în visul ei amniotic.)
lasă-te înghiţit în gesturile păpuşarului melancolic. lasă-te smerit sub primul brânci. intră şi tu în acel „dincolo” al lor pe urmele vechi. (un pumn de licurici izbind lumina netrăită. închis în visul ei amniotic.)
viaţa secretă te trezeşte la viaţă. (închis
în visul ei amniotic.)
tatăl şi fiul:
tatăl şi-a pus mâna dreaptă pe
umărul stâng al fiului şi
i-a zis băiete e timpul şi atunci
porneşti ca răstignitul sub crucea lui
cuvintele mele sunt faptele mele deşi merg împreună spre locul acela te întrebi când se vor întâlni şi dacă întâlnindu-se vor şti să-şi vorbească
ca două mâini retezate:
(eu şi tata) am căzut ca două mâini retezate noi nu ne vorbim în vis ca tatăl şi fiul din filmul lui sokurov noi visăm duelul dar niciodată moartea
tata mi-a dat şi mie să mănânc şi să beau din întunericul acela numai al lui fiecare zi are cuvintele ei şi noi căutăm tocmai cuvintele care ucid
ca două mâini retezate (eu şi tata) am căzut
cafelele:
umbrele noastre neglijent decupate şi bătrâneţea desigur ca o profeţie dar ceea ce lipseşte e mai adânc decât am crezut noi după prima cafea
vom trece noaptea în luminile filmului mut nu te aştepta la mare lucru libertatea nu e atât de grozavă ceaţa care vine spre noi e mai adâncă decât am crezut după a doua cafea
înaintea zorilor umărul înţepenit în aburul
cafelei tari poate după ceaşca asta:
foaia A4: un eveniment:
întunericul a căzut între mâna mea dreaptă şi foaia A4. cafeaua vărsată s-a întins aburind.
nu să scrii - nu să scrii - nu asta e ieşirea. nu ploaia de afară e de vină pentru ploaia dinăuntru.
sub ochii tăi foaia A4 se înnourează se chirceşte şi apoi rămâne ca un pământ bătătorit.
blues liliputan: 24 ian. 2008
steaguri strunite de vânt ca soldaţii la
paradă steaguri cu piepturi scoase din cântecele
patriotice vechi
sau din filmele cu armata americană
uşor uşor te simţi ca peştele mărunţit din conserva pe care tocmai ai mâncat-o
şi zilele tale ca o furculiţă uriaşă din inox şi nopţile tale ca o gură plină de salivă aşteptându-te înghiţindu-te
fii şi tu un steag strunit de vânt ca soldatul la
paradă un steag cu pieptul scos dintr-un cântec
patriotic vechi sau dintr-un film cu armata americană
fii şi tu
bregovic blues:
(ai mâini de soldat, băiete, îmi spuse femeia, exacte ca un ceas elveţian) ca pe două pistoale de cowboy înaintea duelului le ţin în buzunare tăcute şi reci
green trip:
în dreapta mea iarba se îndesea se înălţa izbindu-se de umărul meu de profilul meu atins de bătrâneţe în dreapta mea iarba foşnea uneori ca o sacoşă în bătaia vântului alteori ca o femeie îndrăgostită
verdele ăsta e un vin tare ascunde o călătorie (simţeam atunci)
grădina bunicilor:
gesturile noastre ca un puzzle mărturisind o iubire încâlcită pe muzica lui „jefferson airplane” (somebody to love) în poemul ăsta pot spune totul despre noi în poemul ăsta ca pântecul tău în care îmi vei purta singurul copil pentru mine poemul ăsta e adevărul tăcerea din el e plină de imagini cum plină de seminţe era în primăvară grădina bunicilor
înşiruirea cea dreaptă:
şi acum prefă-te că nu există o deşertăciune a deşertăciunilor că nu există o vânare de vânt că nu există
n-o să-ţi iasă din prima de fapt nimic nu iese din prima prefă-te că dragostea dă sens prefă-te că înăuntru e ceva
şi încet ca la yoghini dar foarte încet te vei simţi ca un pahar plin cu energizante şi vei zice şi tu: am trăit
asta şi asta şi asta şi asta şi
aproape de miezul nopţii:
„poezia ta nu face doi bani” ăsta e un gând
care te face să-ţi aprinzi o ţigară şi să tragi cu sete
din ea
„de ce scrii, bă” şi vocea lui gheorghe dinică
îţi plimbă o lampă de interogatoriu în ochi „de ce scrii,
bă, prostule? adică ce vrei să insinuezi?” iar tu abia dacă
îngaimi „scriu pentru că pentru că pentru
că” şi cam atât
„ce zici? o faci pe-a martiru?” şi
pac şi poc pumnii stabilesc măsura adevărului dar întrerupi
filmul şi zici
„hai mă că devii patetic s-a terminat comunismu” şi te pregăteşti pentru replica de final care să fie
densă şi aspră
dar ploaia îţi întrerupe gândurile
insomniace şi rămâi doar cu ideea asta „poezia
mea nu face doi bani”
„no country for old men”:
...şi străzile scurtate de foarfecele
ploii
(taică-miu aseară mi-a povestit
istoria
ceasurilor elveţiene şi sângele nu
s-a clintit)
noi doi mergeam cu lăuntrurile foşnind ca
staniolul
(dacă sângele nu s-a clintit înseamnă
că sunt gol sau e numai întunericul?)
noi doi neaşteptat de vii pentru acest
timp al morţii
(aburul ce-mi iese pe gură ca un rest de
funie)
străzile scurtate
(zgomotul monedei: cap sau pajură?)
„matchpoint”:
şi aşteptarea ţi s-a băgat în suflet ca o
femeie de cursă lungă şi
iat-o cum cu gesturi de casnică te prinde în
jocul ei
de timp băltind
în buzunarul stâng ai strâns între degete o cutie de chibrituri „matchpoint” în fiecare seară aprinzi un chibrit şi speri sau numai te gândeşti că aşteptarea o să ţină cât va
ţine cutia
şi speri sau numai te gândeşti dacă n-ar fi
mai bine s-o aprinzi pe toată şi să-i sufli
scrumul:
întins pe gresia din baie:
„gol şi năuc” ca şi cum ai spune „alfa şi
omega”
umerii ţi-au încolţit şi tot ce îţi trece prin
cap e ce fructe ai să mănânci din ei
dragostea ta pentru „singura femeie” a
început ca o beţie şi s-a sfârşit cu o mahmureală pe care zeama
de murături
n-o mai drege
„gol şi năuc” ca şi cum ai striga „alfa şi
omega”
„gol şi năuc” cu umerii încolţiţi întins pe
gresia din baie aburul se
smulge de lângă tine cu exactitatea calmă a celui care te-a răpus
|