|
Vino, muzică Vino, muzică apă a duhului cu lemnul cu- vântului de-nceput pe valurile-ţi plutitor Adu-l şi mie dă-mi-l
Dar cum să mi-l dai când eu sunt măduva lui ?
Pe noi nouă adu-ne pe mine din mine mie dă-mă să mă scriu
Dar mai întâi revarsă-te revărsare peste albul acesta curat şi mut ca moartea Unge-l cu malul fiinţei în el lemnul cuvântului pornitor din răchita limbii să-l rup să-l pun să se prindă
Răchita poemului din el s-o cresc s-o-nverzesc cu verde pe verde călcând peste albul acesta curat ca moartea
Nu te văz nu te auz dar te ausimţ
Vino venire să te să mă să ne scriem lemn-nelemn rupând-punând prinzându-ne verde nevăzut trecând în semnele acestea negre în care niciodată nu te arăţi tu cea toată ci numai spuma ta numai o parte din spuma spumei tale scrisă se dă
Veni-vei şi iar pe foaia mută ca moartea doar umbra ce-o lasă răchita poemului ce-l simt fi-va
Ieşi-m-aşi din lemnul cuvântului de-nceput verde nevăzut din verde nevăzut fratele tău ce te au-simte şi te au-caută
În mine din mine iar ies din mine în mine iar te strig:
O vino mai vino, muzică apă a duhului cu lemnul fiinţei pe valurile-ţi plutitor.
Podul Mirabeau Ocrotit în pericol cum erai şi tu, neuitatule Guillom când în deschisul vrerii te adăposteai cumpăna mi-o descumpănesc pe malurile Senei tale Căci iată minciuna adevărului ivindu-se: Locurile înălţate de regi doar lucruri expuse au rămas pe când podul acesta nefăcut de a ta mână dar înălţat în cântecul tău se arată a fi loc de aşezare împreună a celor patru temeiuri dăinuitoare Drumul şi calea prin ctitoria ta duc Un şir de tăceri surde trece podul urmându-i pe cei şase care duc pe umerii lor către celălalt tărâm întruchiparea de veşnic lăcaş a unui bătrân copac în care se ascunde ivindu-se esenţa omenească întruchipată în bătrânul repausat Curând pământul va închide în coborâre ceea ce-a încercat să se deschidă prin înălţare Deasupra cumpenei mele nori cenuşii se-nşiră ca şi cuvintele acestui poem urmându-i pe cei şase nori albi ce duc pe umerii lor întruchiparea albastră a veşnicului lăcaş care ascunde în semne sensul şi măsura etern căutate Ei sunt singurii ce curg împotriva sensului Senei care apropie şi îndepărtează pe Aici de Acolo Un dangăt greu de clopot umple dimensiunea cu vorba ta despre ceasul ce bate-n noapte despărţind zilele care trec de ceea ce rămâne de la un poet - podul de cuvinte făcut să călăuzească unul întru celălalt drumul pământesc şi calea cerească Paris, noiembrie 1999 Chişinău, aprilie 2001
Du-mă dincolo Du-mă în spatele văzului du-mă dincolo la cel ce eram într-o altă viaţă
în câmpul de scrum şi de pulbere cum a rămas după ce au trecut Focul Vântul şi Apa
Fă-mă gând negândit fă-mă idee pură Şi nu ne mai da nouă dorul de întrupare în materie căci împlinirea lui este durerea
Şi să nu ne mai laşi în faţa celui întâi născut al tău - în faţa ochiului Căci din deschiderea lui s-a născut schimbarea iar aceasta mama dorului este
Du-mă dincolo unde se spune că doar orbii pot vedea cu ochiul înăuntru deşteptat de acolo să mă uit la câmpul vieţii mele dintâi al lucrurilor nenumite
Numai de acolo se poate vedea lumina cuvintelor plicurile acelea diafane care înveşmântau lucrurile cănd mama le numea
La fiece cuvânt rostit ieşea din gura ei câte o cămaşă de lumină pentru lucruri şi fiinţe
În plicurile acelea aurorale fiecare din noi era purtat ca un mesaj al Bucuriei
De ce ne-ai îndepărtat ?
Dă-mi văzul meu cel dintâi Tu care ai trimis în casa noastră plicul negru al cuvântului moarte ca să fereci în el şi să ne răpeşti lumina cuvântului mama
O tăcere ca o fiară mă jugulează
De-aceea şi-ţi spun că mai am un singur dor: să mă duci dincolo în spatele văzului înainte să mă dărâme în această muţenie surdă tunetul bocetului
Sint-axa credinţei Nici un subiect nu este bun de predicat în biserică dacă nu coboară la atributele omului
Nici un predicat nu este bun de urmat dacă subiectul lui nu se înalţă la complementele Domnului
Nici un Dumnezeu nu ajunge subiect în biserică dacă nu este predicat de om
Nici un om nu se apucă de predicat în biserică dacă nu este subiect al Domnului
Cu pământul din cer atributele omului devin complementele Domnului
Cu cerul de pe pământ complementele Domnului devin atributele omului
Când atributele omului înlocuiesc atributele Domnului biserica devine bordei
Când complementele Domnului înlocuiesc complementele omului bordeiul ajunge locaş
Aproapele şi Departele părinţii credinţei sunt Familiarul şi Distantul - botezătorii ei înfiinţători
Pe verticala născătoare a stâlpului trupului Orizontala botezătoare se ţine braţele desfăcute apropiind - îndepărtând
Lumina roşie a răstignirii de pe pământ înalţă în cer umbra omului subliniată în semnul crucii
Acvariu În acvariul sferic din odaia mea viaţa peştilor are un singur sens - acela de a bucura ochiul stăpânului
Însă Stăpânul din mine se face peşte de cum ies şi privesc cupola Cerului care nu e decât o jumătate dintr-o sferă albastră - dintr-un acvariu uriaş - în care viaţa noastră are un singur sens - acela de a tot căuta ochiul pentru plăcerea căruia am fost făcuţi
Din care parte ne priveşti, Stăpâne ? De unde ne urmăreşti ?
|